Peter Høeg "Piiri peal"


Tsitaadid raamatust:
"Ometi ei ole ma käega löönud. Ma tean, et ta on kuskil seal väljas. Ta loeb seda siin ja mõistab mind sügavamini kui ükski teine elav inimene."

"Teooriate eluiga on aina lühem ja lühem, enamik neist sureb enne täiskasvanuks saamist."

"Mingi kord on maailmas olemas, maailm ei ole kaootiline."

"Nii me seal istusime, ja ma teadsin, et niisugune tunne on siis, kui oled täielikult sisse saanud. Istud teisse inimese kõrval ja sinust saadakse aru, kõike mõistetakse ja mitte millegi üle ei mõisteta kohut, ja sind on tarvis."

"Raamatutest võib kasu olla ka siis, kui loetust aru ei saada."

"Tookord oli see täiesti müstiline, ta lihtsalt teadis kõike. Mitmes mõttes teadis ta minust rohkem kui ma ise."


Ajast ja sellega eksperimenteerimisest oli mõnus ja kaasakiskuv lugeda, vaatamata sellele, et ülejäänud koolitemaatika tundus sünge, liiga piiritletud ja karismaatiline, vaimselt piinav.

"Piiri peal" on raamat suure algustähega. Ma ei tea, kas mul oleks kunagi julgust nii ausat, isiklikku ja emotsionaalset raamatut kirjutada. Selleks peab kohutavalt annet olema.
< >