Albert Camus "Võõras"

Tsitaadid raamatust:
"Päike oli tappev. Valgus purunes liival ja merel kildudeks."

"Nagu alati, kui tahan vabaneda kellestki, keda ma ei vaevu kuulama, teen nõustuva näo."


"Võõras" sai läbi loetud sellepärast, et ta kuulub kohustusliku kirjanduse hulka. Niisama raamatukogus raamatuid lapates ma tavaliselt sellist tüüpi raamatutele tähelepanu ei pööra, sest nad lihtsalt ei paku mulle huvi. Tegelikult on ammu teada asjaolu, et ma pole just eriline klassika austaja.

Ent see selleks. Raamat oli täiesti loetav, sündmused toimusid ja tegelasi oli just niipalju, et kõigil sai üheaegselt nii-öelda silma peal hoida. Kuna meie kirjanduse õpetaja on lugemise hoolikuse kontrollimise peale meister, siis lihtsaid küsimusi ei tasu temalt lugemiskontrolli kunagi loota. Selle raamatu eest sain viie, ju siis sobis mulle.

Kuid meenutage Fausti, Kuningas Oidipust või Jevgeni Oneginit. Kõik nad on mul eelmistel aastatel läbi loetud. Faust isegi kaks korda, erinevate tõlkijate poolt, kuid ärge imestage - üle kahe polnud ma kummagi eest väärt. Teistega läks ühe hindepunkti võrra paremini, aga see pole mingi näitaja. Lugeda tuleb seda, mis meeldib ja meelt lahutab!
< >